torsdag 7 juli 2011

Cake pops

Cake pops är något som är helt nytt för mig. Jag har aldrig innan bakat dem eller smakat på dem. De har bara  lockat mig för de kan göras på så många olika sätt. Me like me like.

Detta recept hittade jag på nätet. Det var gott, men inte helt klockrent, så jag försöker med ett till recept i helgen som blir lite av ett eget recept. Det blir så mycket bättre när jag gör det själv ;)


Cake pops
2 ägg
1dl socker
1tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
2dl mjöl
3msk kakao
2dl vaniljyoghurt
150g philadelphiaost
200 g mörk choklad




Vispa ägg och socker poröst. Blanda bakpulver, vaniljsocker, mjöl och kakao och blanda väl. Tillsätt vaniljyoghurten och blanda. Klä en ugnsform 20x30cm med bakplåtspapper och häll över smeten. Grädda i ugnen i 30 minuter. Låt svalna. Smula sönder kakan och blanda i philadelphiaosten. Forma 30 bollar och låt dem stå kallt i 30 minuter. Smält chokladen. Tryck en grillpinne i varje boll och doppa i den smälta chokladen.  Låt rinna av innan du placerar dem på bakplåtspapper eller i ett oasisblock om ni vill ha dem stående. Häll sedan över lite strössel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar