måndag 9 maj 2011

Hej då söta saker?

Efter en vecka i Italien med massor av godsaker och otroligt god mat ska jag nu försöka ta några lugna veckor framöver. Jag har alltså tänkt att jag ska äta färre kolhydrater och helt skippa socker. Hum, kan jag det?

Jag upplever själv att vi äter väldigt sunt i familjen R/P. Vi tillagar alltid maten själva och köper aldrig klara maträtter som pyttipanna, fiskbullar, fiskpinnar, färdiga köttbullar osv. Vi äter otroligt mycket grönsaker i alla möjliga former och färger. Men när det kommer till söta saker då är jag svag. Väldigt svag.


Om tre månader ska jag stå brud. Det skulle inte skada om jag fick tillbaka musklerna jag hade innan jag blev gravid. Vi får väl se hur det går. Nu har jag skrivit det här och det kanske gör mig ännu mer peppad till att orka stå emot det underbara sockret och styrketräna mer. Löpningen ska jag självklart fortsätta med.

Igår var vi på kalas. Storesyrrans tjej blev ett år. Grattis än en gång sötaste Lovisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar