torsdag 7 april 2011

Kasslerwraps

Varje eftermiddag har jag samma problem. Vad ska vi äta ikväll? Att variera måltiderna är det svåraste, olika smaker, olika ingredienser, gaahhh. Jag vet att jag inte är ensam med det här problemet och kom då att tänka på min matblogg. Här ska jag samla så många middagstips jag bara hinner och orkar. Hoppas det uppskattas!



Kasslerwraps
1 dl turkisk yoghurt
1 dl avrunnen krossad ananas
2 skivor kassler (200g)
Ostskivor
Tortillabröd
Valfri sallad



Blanda yoghurt och ananas. Stek eller grilla kasslern och när ni vänt på dem lägg då på några ostskivor. Låt osten smälta. Dela kasslern på längden. Gör en sallad och servera. Låt var och en göra sin egen wrap (med ananasröra, kassler och sallad) vid bordet. Supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar