fredag 1 april 2011

April april din dumma sill

Klockan tio imorse ringde jag till Kristoffer och berättade att kyrkan, där vi ska viga oss, har blivit dubbelbokad. Han tog det bra, så mycket bättre än vad jag hade gjort, men då kom det "april april din dumma sill...". Han gick på det och mitt första aprilskämt 2011 blev lyckat. Sedan fortsatte dagen och skämten, men inte trodde jag att någon skulle kunna lura mig.






Vår björnunge!










Medan middagen förbereddes ringde min far och berättade att björnen, som hade attackerat Olle häromdagen, nu härjade runt i Solbergaskogen. Hur dum får man vara??? Men för en sekund hann jag tänka att det var lite läskigt och att Kristoffer ännu inte var hemma. "Faaann" skrek jag när polletten trillade ner och min fars skratt ekade i telefonen.

Rykten säger att björnen även har varit och härjat runt Hammarbybacken eller vad säger du lillsyrran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar