söndag 12 december 2010

Äntligen ett löparpass med sambon

Idag sov vi lite längre än vanligt och vi brukar inte vara de som går upp jättetidigt i vanliga fall. Halv elva började dagen med en tredjeadventsfrukost. Sedan bar det av till biltvätten gånger två, ja den första var trasig, och därefter till Tullinge. Sonen lämnades till farfar och jag och sambon gav oss ut för en springtur. Jag måste erkänna att jag stod i dörren och velade en liten stund när kylan uppmärksammade sig. Tio minus är ju ändå 10 minus, men tur var väl då att Kristoffer log så där fint "snälla vi springer ju så sällan ihop leendet" för det fick mig att orka ut i kylan trots att jag frös. När vi sedan kom ut så tog det bara någon minut innan kroppen värmde upp sig själv. Det blev en supermysig runda med sambon på lite mindre än 5 km. Inte alls någon lång sträcka, men huvudsaken är ju att vi fick komma ut tillsammans. Det påminde lite om tiden innan vi fick Max när vi nästan alltid sprang ihop. För en liten stund fick vi tänka på något annat än att vi är föräldrar och det var superskönt. Sedan kunde vi gå in i värmen med massor av ny energi och mysa med sonen. Visst blir man en bättre förälder om man får lite egentid ibland?

1 kommentar:

  1. Brrrr vad kallt att spring i minus 10... Tappert gjort måste jag säga. :)
    Vad kul att du har skaffat blogg!!

    Kram Anna

    SvaraRadera